​​​​​​​​​ 

​What is Tawasul Portal?

 

ما هي بوابة تواصــــل؟

Tawasul is a reporting portal available to University's staff, students and faculty members to seek their inquiries and share their suggestions for improving the services of the University. This portal also enables submitting complaints or reporting any electronic violations on social networks or websites related to the University and its employees. The concerned authorities of the University will deal with what comes through Tawasul portal confidentially and take the necessary procedure towards it.

 

هي بوابة إلكترونية متاحة لمنسوبي الجامعة من الطلاب وأعضاء هيئة التدريس والموظفين لطرح استفساراتهم ومقترحاتهم لتحسين جودة خدمات الجامعة، كما تتيح هذه البوابة تقديم الشكاوى أو الإبلاغ عن أي مخالفات إلكترونية على شبكات التواصل الاجتماعي أو المواقع الإلكترونية التابعة للجامعة ومنسوبيها. حيث ستتعامل الجهات المختصة بالجامعة مع كل ما يرد عن طريق بوابة تواصل بسرية وتتخذ تجاهها الإجراءات اللازمة.

What are Tawasul Portal Services?

 

ما هي خدمات بوابة تواصــــل؟

 

1.    Inquiry or Suggestion

This service allows the user to submit any inquiry or suggestion about the University.


2.    Submit Complaint

This service allows the user to submit complaints related to students, faculty members, employees and the University.


3.    Report Electronic Incident

This service allows users to report any offensive behavior related to students, faculty members, employees and the University through social media networks and websites.

 

 

١.    تقديم الاستفسارات أو الاقتراحات

تتيح هذه الخدمة طرح أي استفسارات أو اقتراحات عن الجامعة.

 

٢.    تقديم شكوى

تتيح هذه الخدمة تقديم أي شكوى تتعلق بمنسوبي الجامعة من طلاب وأعضاء هيئة تدريس وموظفين، أو الجهات المتعاقدة مع  الجامعة.

 

٣.    رصد مخالفة إلكترونية

تتيح هذه الخدمة الإبلاغ عن أي سلوك مسيء يتعلق بالطلاب أو الموظفين أو الجامعة وذلك من خلال شبكات التواصل الاجتماعي والمواقع الإلكترونية.

How requests will be handled?

 

كيف يتم معالجة الطلبات؟

 

· Identify the received request by the portal then send it to the relevant department

· The user will receive a ticket with serial number for easy tracking of the request

· The concerned department will take the necessary actions towards the request

 

 

·         يتم تحديد نوعية الطلب الوارد إلى البوابة ومن ثم إرساله إلى الإدارة المعنية​

·         يستقبل المرسل تذكرة برقم تسلسلي لسهولة تتبع الطلب​

·         تتخذ الادارة المعنية الإجراءات اللازمة تجاه الطلب

 ​​

Check the following links: